zaterdag 19 december 2009

Er is toch niets mis met het paspoort...

De klep van de boot gaat open en het licht straalt naar binnen. Ik heb het gered. De auto rolt op Hoek van Hollandse bodem. De eerste marechaussee die ik tegenkom knikt en pruilt zijn lippen bij het zien van de schade. Als ik het hokje van de andere twee marechaussees nader zie ik ze al kijken. "goedemorgen meneer, uw paspoort graag". "Nou die gaat niet door hoor", "Hoe zo, er is toch niets mis met het paspoort?". "Nee dat niet, moet je die zijkant zien!!!. Er zit helemaal geen zijkant meer op joh!". "Nou meneer, zet u de auto maar even aan de kant, we komen zo bij u". F@#$K, dit is mis. Nou ja, gewoon maar horen wat ze te zeggen hebben. Als de hele rij auto's van de boot is komen ze kijken. Ik krijg een rijverbod en mag niet meer rijden. De auto mag ik op het parkeerterrein zetten en ik bel met de lease maatschappij voor de anwb. Na 2 uur!!! komt de anwb en begint het spel van de haantjes en de koninkrijkjes. De lease maatschappij regelt het allemaal wel even, de anwb kijkt mij er op aan en ze gaan hun eigen gang "dat heeft meneer zelf geregeld zeker", daar werd ik even boos om. De auto gaat niet naar Amsterdam maar naar Hoek van Holland. Als ik een huurauto heb vraagt het schade bedrijf of ik niet even naar Amsterdam kan komen om deze huurauto in te leveren en een van hun mee te nemen. Ze zijn verbaasd dat de schadeauto niet komt. Ik ben er klaar mee en wil naar huis, ik rij dus niet naar Amsterdam. Uiteindelijk ben ik om 17.00 uur thuis terwijl ik om 7.00 uur al in Nederland was.


Eenmaal in Nederland blijk ik dus wel gedekt te zijn in het buitenland. Er was dus niets aan de hand en ik heb de bedrijven mooi wat geld bespaard door op deze manier terug te komen. Gelukkig heb ik alle extra kosten terug gekregen, dankzij mijn werkgever. Hulde!
Het is mooi om te zien dat in Ierland dingen nog gaan zoals ze gaan. In NL is het dan een getouwtrek over verantwoordelijkheid en wie het geld mag opstrijken. Het is jammer dat deze tocht zo verlopen is. Precies het meest bebouwde stukje van Ierland meevaren en dan ook nog een fikse aanrijding. De eikels die me aanreden kregen mooi een nieuwe huurauto.


Gelukkig heb ik niets en ben ik een gelukkig man. Dat dan weer wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten